5 tips voor SEO landingspagina’s die nieuwsbriefabonnees verzamelen

Blog header seo landingspagina

De nieuwsbrief is een krachtig onlinemarketingkanaal. Abonnees ontvangen updates over uw organisatie en interessante aanbiedingen en regelmatige nieuwsbrieven houden uw merk of bedrijf top-of-mind. U bouwt aan de onderlinge relatie met alle ontvangers van de e-mail nieuwsbrief.

Dat vraagt om een zo breed mogelijk bereik. Een grote groep abonnees zorgt voor een grote groep potentiële klanten. Hoe zorgt u echter voor meer abonnees op de nieuwsbrief? U kunt daarvoor bijvoorbeeld gebruik maken van SEO landingspagina’s. Geoptimaliseerde pagina’s binnen de eigen website, gericht op een specifieke interessante zoekterm.

Hoe u dat het best kunt aanpakken? Gebruik de volgende 5 tips voor SEO landingspagina’s die nieuwsbriefabonnees verzamelen, zodat u het bereik kunt vergroten:

Traffic genereren: de juiste zoektermen

SEO landingspagina’s of SEO teksten helpen u meer bezoekers te genereren. Door pagina’s met tekst te optimaliseren voor termen waar veel (potentiële) klanten op zoeken, kunt u meer bezoekers naar uw website trekken.

Een goede SEO landingspagina voor nieuwe nieuwsbriefabonnees vraagt dus allereerst om een goede optimalisatie. Doe een zoekwoordenonderzoek (of laat dit uitvoeren). Zoek naar een zoekterm met voldoende volume en bij voorkeur een lage of beperkte concurrentie.

Lead magnet: met een pakkende titel

Eenmaal vindbaar op een interessante zoekterm is het belangrijk dat de landingspagina de bezoeker iets te bieden heeft. Sterker nog, veel te bieden heeft. Zorg voor een lead magnet, die het artikel voor bezoekers onweerstaanbaar maakt.

Creëer een gratis te downloaden eBook (in ruil voor een e-mailadres), een whitepaper met belangrijke informatie of een proefabonnement om een product of dienst uit te proberen.

Tip: verwerk de lead magnet meteen in de titel. Op die manier wordt het meteen vanuit de zoekresultaten voor de zoekterm duidelijk wat u de bezoeker te bieden heeft.

Een intro dat verleidt tot verder lezen

De lead magnet garandeert dat de bezoeker het artikel aanklikt en op de website terecht komt. De SEO landingspagina heeft dan z’n eerste werk gedaan, namelijk het genereren van meer traffic. Na de titel is het de bedoeling om de bezoeker te verleiden om ook de rest van de tekst te lezen, richting de Call-to-Action om de lead magnet te downloaden.

Verleid met een goede introductie. Stel een retorische vraag of prikkel de nieuwsgierigheid. Hoe u dat kunt doen? Kijk eens terug naar de introductie van dit artikel, net boven de opsomming. Daar staat: “Hoe u dat het best kunt aanpakken? Gebruik de volgende 5 tips voor SEO landingspagina’s die nieuwsbriefabonnees verzamelen, zodat u het bereik kunt vergroten:”. Eenmaal op de hoogte van het feit dat er 5 tips zijn om meer abonnees te verzamelen is het haast onmogelijk om niet even door te lezen.

Tekst om te delen: door een SEO tekstschrijver

Vervolgens is het de kunst om een goed verhaal neer te zetten. Goed qua inhoud en goed qua zoekwoorden. De inhoud maakt het een interessant (en deelbaar) verhaal, de zoekwoorden zorgen voor goede zoekmachine optimalisatie.

De beste keuze hiervoor is een SEO tekstschrijver. Die zorgt voor een overtuigend en interessant verhaal, dat bezoekers zullen willen delen met hun eigen netwerk. Ondertussen komen de belangrijke zoektermen erin terug, waardoor de SEO landingspagina voor meer nieuwsbriefabonnees voldoet aan de eerste tip en daadwerkelijk zorgt voor goede vindbaarheid.

Content met een CTA

Met de laatste stap zorgt u voor de daadwerkelijke nieuwsbriefabonnees. Gebruik het artikel om toe te werken naar de climax. Het echte geheim voor de bezoeker verpakt u in de lead magnet, zoals een eBook of een whitepaper. Daarin geeft u een interessant geheim prijs, zoals u ook een proefabonnement kunt gebruiken voor een product of dienst.

Sluit de content af met een Call-to-Action, afgekort een CTA. Die zorgt ervoor dat bezoekers hun e-mailadres invullen, in ruil voor de lead magnet die u aanbiedt. Dat e-mailadres kunt u vervolgens op de mailinglijst plaatsen, om ook bij die (potentiële) klant top-of-mind te worden en dat vervolgens te blijven.

Patrick WesselsPatrick heeft zijn bachelor in International Business & Management behaald aan de Universiteit Maastricht. Vervolgens heeft hij zich tijdens zijn master Economic & Consumer Psychology aan de Universiteit Leiden gespecialiseerd in consumentengedrag. Hij is SEO tekstschrijver bij Wessels Teksten en blogt wekelijks als ConsumentenPsycholoog.

Über den Autor

Partner

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.