E-mailmarketing en AdWords om klanten te werven

Blog header e-mailmarketing AdWords

Hoe AdWords u helpt om uw e-mailmarketing te groeien

Er zijn veel manieren om klanten te werven en aan uw bedrijf te binden. Eén daarvan is e-mailmarketing. Via dit marketingkanaal ontvangen mogelijke klanten e-mails in hun mailbox van bedrijven waarin zij interesse zou kunnen hebben, uiteraard enkel na toestemming van de ontvanger. Voor een bedrijf is het de kunst om zoveel mogelijk e-mailadressen te verzamelen en een groot bestand op te bouwen. Van deze groep kan later via ontvangerssegmentatie een specifieke selectie gebaseerd op bijvoorbeeld leeftijd, regio en interesse mee worden gemaakt.

E-mailmarketing is goed te combineren met Google AdWords. Door te kiezen voor een slimme aanpak kunt u optimaal gebruik maken van dit marketingkanaal om uw nieuwsbrieven bij een groter publiek te promoten. In deze gastblog, geschreven door Daniel Gruppen van PuurWeb, leest u hoe u de betaalde advertenties precies inzet.

Waarom uw e-mailmarketing adverteren met Google Adwords?

Steeds meer bedrijven, instellingen en particulieren beschikken tegenwoordig over een eigen website. Een website heeft natuurlijk alleen succes wanneer deze gevonden kan worden en bezoekers heeft. Veel internetbezoekers maken gebruik van Google, de populairste zoekmachine op het internet. Door het intypen van zoekwoorden proberen ze daar precies te vinden wat ze zoeken, bijvoorbeeld een product, dienst of informatie over een bepaald onderwerp. Als uw website mogelijk de informatie bevat die de zoeker nodig heeft, dan kunt u als zoekresultaat een Google Adwords advertentie laten verschijnen. Deze advertenties verschijnen bovenaan in de zoekresultaten en worden dus als eerst aan de internetbezoeker getoond.

De effectieve en prominente plaatsing van de advertentie maakt de kans groot dat de internetbezoeker uw advertentie ziet. In de advertentie kunt u niet alleen uw website promoten, maar ook een call-to-action plaatsen voor de nieuwsbrief aanmelding. Dit maakt Google AdWords een handig hulpmiddel om uw e-mailmarketing uit te breiden.

Aan de slag met AdWords voor meer nieuwsbrief aanmeldingen

Om een advertentie op te zetten ter promotie van uw nieuwsbrief moet u zich eerst aanmelden voor Google Adwords. De kans is groot dat u u al een Google account heeft, omdat u gebruik maakt van één van de andere diensten van Google, zoals Gmail of YouTube. Op de aanmeldpagina vult u uw gegevens in en kunt u vervolgens met een paar simpele vervolgstappen de juiste keywords vinden. Ga hierbij na waar uw doelgroep naar zoekt om uw bedrijf te vinden en gebruik passende zoektermen. U kunt de Keyword Planner gebruiken om het zoekvolume voor bepaalde zoekwoorden te controleren en suggesties te verzamelen.

Google AdWords werkt via een bidsysteem, wat betekent dat sommige zoekwoorden duurder zijn dan andere. Is een zoekwoord populair, zoals “hypotheken”, dan betaalt u meer voor een klik op uw advertentielink dan wanneer u op een minder populair zoekwoord gevonden wilt worden. Denk in dit geval bijvoorbeeld aan “hondentrimmer”.

Na het ontwerpen van de campagne met bijbehorende advertenie, zal Google AdWords vervolgens aan de hand van uw ingevoerde zoekwoorden bepalen of het zinvol is om uw advertentie te tonen. Dit is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder uw maximale CPC en de concurrerende bidders.

Voor ieder bedrijf zijn de resultaten anders, maar door te testen komt u er snel genoeg achter wat wel en niet werkt. Omdat de zoeker de advertenties als eerste te zien krijgt op de zoekpagina van Google, is de kans echter groot dat uw website eerder onder de aandacht komt dan wanneer u alleen vertrouwd op de “organische” zoekresultaten (de resultaten onder de advertenties).

Über den Autor

Partner

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.