E-mailmarketing voor toerisme bedrijven

Email marketing toerisme

Zo wekt u vakantiekriebels op met uw nieuwsbrieven

U wilt uw klanten het liefst het hele jaar door op pad sturen naar exotische, avontuurlijke of relaxte oorden? En u heeft hiervoor een aantal aantrekkelijke aanbiedingen en promoties in de aanbieding? E-mailmarketing is voor toerisme bedrijven de ideale manier om de klanten te bereiken en de vakantiekriebels aan te wakkeren. U bereikt uw klanten snel en effectief. Doelgerichte en professionele e-mailmarketing voor toerisme bedrijven zorgen ervoor dat u met weinig middelen veel conversies kunt waarmaken.

Hoe?

Veel vakantiegangers nemen enige tijd in beslag om een vakantie te boeken. U kunt ze bij dit proces ondersteunen door flexibel en op het juiste moment op de acties en uiteindelijke beslissingen in te spelen. Toon een klant die interesse heeft in een bepaald resort bijvoorbeeld passende hotelaanbiedingen in de omgeving.

Wanneer u een aantal fundamentele dingen in acht neemt, is een succesvolle e-mailmarketing strategie voor toerisme bedrijven niet langer een obstakel. In dit artikel “E-mailmarketing voor toerisme bedrijven” leest u hoe u het beste op uw klanten kunt inspelen.

Email marketing toerisme

Hoe toerisme bedrijven met e-mailmarketing nieuwe klanten kunnen verzamelen

Een goede e-mailmarketing strategie voor toerisme bedrijven begint natuurlijk met ontvangers voor uw nieuwsbrief. Deze kunt u bijvoorbeeld direct bij het in- en uitchecken van klanten verkrijgen. Met kleine cadeautjes zoals chocolade of thee overtuigd u uw klanten op een sympathische manier om hun e-mailadres achter te laten voor de nieuwsbrief.

Klanten die al via uw website hebben geboekt en hierdoor hun e-mailadres al hebben achtergelaten, kunt u al gebruiken voor uw nieuwsbrief verzending. Let er echter wel op dat deze klanten specifiek toestemming hebben gegeven voor de nieuwsbrief ontvangst. Klanten die hun e-mail nog niet hebben doorgegeven kunt u door middel van een nieuwsbrief pop-up op de website attent maken op de nieuwsbrief. Door middel van een aanmeldformulier en de double opt-in verificatie verzameld u hiermee handig e-mailadressen. Zorg er echter wel voor dat de pop-up niet het hele scherm in beslag neemt, dit soort pop-ups worden door Google afgestraft.

De ideale manier om de interesse van het vakantiepubliek te wekken

De meeste nieuwsbrief ontvangers zijn druk en hebben weinig tijd om door hun inbox te gaan en e-mails te lezen. De ontvanger beslist vaak binnen enkele seconden of de nieuwsbrief wel of niet interessant is en of deze geopend, of eventueel verwijderd, wordt. Om deze reden is het erg belangrijk om over een betekenisvol onderwerp na te denken voordat u uw nieuwsbrief verzendt.

Het doel bij het genereren van een onderwerp is om duidelijk te maken wat de ontvanger te wachten staat wanneer deze de nieuwsbrief opent. Wanneer u vage informatie in het onderwerp zet, kan de ontvanger slecht beslissen of de e-mail daadwerkelijk relevant is en zal deze waarschijnlijk ongeopend blijven. De uitdaging bij het schrijven van een goed nieuwsbrief onderwerp is om optimaal gebruik te maken van de plaats die beschikbaar is. Een kort en relevant onderwerp moet ertoe leiden dat de nieuwsbrief ontvanger aangetrokken wordt om meer te lezen. Heeft u een aanbieding die de klant niet mag missen? Gebruik dan bijvoorbeeld als onderwerp “Koffers pakken en gaan: nu 20% korting op een stedentrip”.

Nieuwsbrief ontvangers naar uw website en uiteindelijk op pad sturen

Het succes van een e-mailcampagne is sterk afhankelijk van de individuele toegevoegde waarde die de ontvangers in uw nieuwsbrief terugzien. Personalisaties zijn vooral belangrijk wanneer u een persoonlijke en passende e-mail wilt versturen. Door middel van een individueel onderwerp trekt u direct de aandacht van een ontvanger en zorgt u zo voor een betere klantenbinding. Spreek de ontvanger bijvoorbeeld bij zijn of haar naam aan. Een gepersonaliseerde aanpak verhoogt uw click-through en openratio.

Dat uw potentiële klanten in een vakantiestemming zijn, hebben ze al door een bezoek aan de website of het openen van de nieuwsbrief laten weten. Probeer nu deze klanten te behouden en ze te begeleiden naar een boeking. U kunt dit doen door bijvoorbeeld actuele vakantie aanbiedingen te presenteren. Zo laat u de ontvanger zien wat deze mist wanneer er niet spoedig een reservering wordt gemaakt.

Afbeeldingen van spannende bestemmingen helpen erbij om de reislust bij uw klanten te ontwaken. Wanneer u authentieke afbeeldingen in de toerisme nieuwsbrief invoegt, laat u de ontvangers zien wat ze kunnen verwachten en versterkt u hun vakantiegevoel des te meer. Uw ontvangers hebben de mogelijkheid om op de vakantiefoto’s te klikken, vergeet deze daarom niet direct aan uw website te koppelen. Video’s kunnen helaas om technische redenen nog niet in nieuwsbrieven worden opgenomen. Als alternatief kunt u echter een screenshot van de video met de afspeelknop in de nieuwsbrief plaatsen en een link naar de daadwerkelijke video invoegen.

U kunt zich ook als een toeristische expert presenteren en het vertrouwen met uw klanten opbouwen door de e-mailmarketing toerisme nieuwsbrief in te vullen met gepersonaliseerde reistips. Toon insider tips en individuele suggesties om uw klanten het gevoel te geven dat hun vakantie zeer bijzonder gaat worden.

U kunt tenslotte ook nog een geweldige, niet te missen vakantie aanbieding verzenden die tot een onmiddellijke boeking leidt. Speciale kortingsbonnen zoals “20% korting als u nu boekt” motiveert uw klanten om snel te handelen, voordat het aanbod verloopt. Om de boeking zo eenvoudig mogelijk te maken raden we u aan om het aanbod direct in de nieuwsbrief te linken aan de actiepagina.

Het succes van uw e-mailmarketing meten

Hoe succesvol uw nieuwsbrief precies is kunt u bij Newsletter2Go live volgen. Dankzij de realtime rapporten ziet u precies hoeveel van de nieuwsbrief ontvangers de email geopend hebben, waar ze geklikt hebben en hoe groot de interesse was. U kunt tevens met de conversie tracking zien welke van uw nieuwsbrief ontvangers u over de streep kon halen. Met deze statistieken weet u niet alleen precies hoe succesvol uw toerisme e-mailmarketing campagne was, maar kunt u ook een verbeterde strategie voor de volgende e-mailverzending samenstellen.

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.