Nog meer flexibiliteit! Ontdek het gridsysteem

Release Notes

Nieuwsbrieven ontwerpen wordt nu nog makkelijker

Soms kregen we weleens vragen van gebruikers die bijvoorbeeld drie afbeeldingen naast elkaar wilde plaatsen, elk met een andere breedte. Of een collage in de nieuwsbrief wilde maken. Hoewel onze bouwstenen al veel mogelijkheden boden, was je altijd beperkt aan bepaalde constructies voor de lay-out.

Met de introductie van het gridsysteem kun je de lay-out compleet bouwen zoals je wilt. En daar zijn we trots op!

Naast deze nieuwe functie, kun je in de editor nu ook globaal naar mailings of ontvangers zoeken. En de personalisatie in het onderwerp en de preheader naar de juiste positie slepen, evenals een A/B-mailing zonder winnaar verzenden.

Het flexibele gridsysteem

Het nieuwe gridsysteem in onze editor maakt het nog makkelijker om nieuwsbrieven te maken. Hoe? Sleep een van de lay-out modules in je nieuwsbrief en kies het gewenst aantal kolommen en inhoudsmodules. De breedte wordt automatisch berekend op basis van de ingestelde indeling en de modules worden tegelijkertijd geoptimaliseerd voor mobiel gebruik.

💡 Let op: Uiteraard kun je ook de oude bouwstenen blijven gebruiken. Sleep eerst een lay-out bouwsteen in je nieuwsbrief en vul deze daarna met bijvoorbeeld een tekst of afbeeldings-bouwsteen. Dividers of scheidingslijnen kunnen direct in de nieuwsbrief worden gesleept.

Zoek globaal door de adresboeken

Onze volgende innovatie is een fijne update voor klanten die met meer dan één adresboek werken! Vanaf nu kun je namelijk met één zoekopdracht in al je adresboeken tegelijkertijd zoeken. Zowel mailings als ontvangers kunnen snel worden gevonden. Om deze zoekfunctie te gebruiken, klik je op het vergrootglas in de rechterbovenhoek van de software. Je kunt naar zowel ontvangers als mailings zoeken. De zoekresultaten laten je duidelijk zien in welke adresboeken de ontvangers aanwezig zijn. Je kunt ook met één klik toegang krijgen tot mailings die overeenkomen met de gebruikte zoekterm.

Personalisaties in het onderwerp verslepen

Personalisaties zijn erg populair in e-mailmarketing. Ook dit jaar werden ze weer volop in de trends voor 2019 genoemd. Vooral in de onderwerpregel kan direct contact met de klant helpen om de openratio van de nieuwsbrief te verbeteren.

Om het je gemakkelijker te maken om personalisaties te gebruiken, kun je nu de personalisatiemodule in het onderwerp en preheader met behulp van drag & drop verplaatsen. Bovendien kunnen er op elk moment wijzigingen worden aangebracht met behulp van het potloodsymbool.

Als je de datum voor personalisatie gebruikt, kun je nu voor de weergave ook kiezen uit 7 varianten (bijvoorbeeld DD-MM-JJJJ).

A/B-tests zonder winnende mailing

A/B-tests worden gebruikt in e-mailmarketing om de belangrijkste prestatie-indicatoren, zoals open-, klik- en conversiepercentages, te verhogen. Met Newsletter2Go kun je sinds november beslissen of je je A/B-test met of zonder winnaarsmailing wilt uitvoeren.

Gebruik je de winnende mailing optie? Dan ontvangt slechts een deel van de ontvangers je eerste twee mailings. Hierna kies je een tweede verzendtijdstip voor de winnende mailing (de meest succesvolle versie), die 8 tot 48 uur later verstuurt wordt.

Indien je geen winnende mailing wilt verzenden, wordt de nieuwsbrief in de A/B test op het door jouw geselecteerde tijdstip naar alle geselecteerde ontvangers verzonden. In je realtime rapport analyseer je vervolgens welke versie beter presteerde.

Deze vernieuwde functie is vooral de moeite waard als je op lange termijn verbeteringen in je e-mails wilt aanbrengen. Bijvoorbeeld, als je test welke afzendernaam de meest positieve invloed heeft op de openratio.

Kleine veranderingen, grote impact

Tenslotte hebben we een andere kleine innovatie doorgeveoerd die voor meer duidelijkheid op het gebied van mailings zorgt. Het aantal gemarkeerde mailings wordt nu in een teller weergegeven.

Ook de velden voor het invoeren van de onderwerpregel, preheader en andere informatie passen zich nu automatisch aan aan het aantal tekens dat je gebruikt. Dit betekent dat bijmeer tekens de velden groter worden. Scrollen hoeft dus niet meer!

Über den Autor

Megan de Graaf
Online Marketing Manager bij Newsletter2Go

War der Beitrag hilfreich?

Thank You!

Geef een reactie

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.