Gratis aanmelden Log in
Home » Newsletter2Go blog » Responsive design in e-mailmarketing

Responsive design in e-mailmarketing

12/01/2015

Responsive design in e-mailmarketing

Wat is eigenlijk responsive design in e-mails?

In de laatste jaren is het gebruik van smartphones en tablets aanzienlijk gestegen. E-mails worden dan ook vaker gelezen op mobiele apparaten. Daarom is het belangrijk dat e-mail marketeers de beste weergave van uw e-mails kunnen garanderen op alle apparaten.

Verandering openratio E-mailmarketing

Onderzoek in 2013 heeft uitgewezen dat 47% van alle e-mails geopend werd op mobiele apparaten, meer dus dan op een desktop (32%) of webmailclients (21%).

Tot voor kort werden e-mails enkel geoptimaliseerd voor de weergave op een desktop of in verschillende webclients. Op smartphones of tablets geven die e-mails een heleboel problemen met de weergave zoals:

– verkleinde afbeeldingen of tekstblokken
– ontbrekende/onvolledige inhoud
– niet functionerende links

Op mobiele apparaten wordt de perfecte leesbaarheid meestal niet behaald, wat leidt tot frustratie en waardoor de e-mail eindigt in de prullenmand.

Responsive design is de beste manier om deze problemen met de weergave op te lossen. Het gebruik hiervan zorgt ervoor dat e-mails op bijna elk mobiel eindapparaat goed weergegeven worden.

Wat is responsive design?

Responsive Design

Responsive Design gebruikt een ontwerp-technologie die gebaseerd is op een specifieke CSS3-code ‘media queries’. Deze media queries vragen bij de ontvangers de kenmerken van hun eindapparaat op en passen de weergave van de website of de e-mail hieraan aan. Met deze techniek is het bijvoorbeeld mogelijk om een mailing met meerdere kolommen om te zetten naar een mailing met één kolom, waarbij de afbeeldingen, teksten en links aangepast worden aan het eindapparaat.

Door gebruik te maken van responsive design is het dus mogelijk, de volledige inhoud en layout perfect aan te passen in overeenstemming met schermgrootte, resolutie en schermoriëntatie (portret of landschap). Hierdoor verbetert de leesbaarheid en wordt de e-mail toegankelijk voor iedereen.

Onze tip: als u responsive design snel wil implementeren in uw Newsletter2Go-nieuwsbrieven,
heeft u drie opties:

  1. Gebruik een van onze standaard templates. Deze zijn allemaal uitgerust met responsive design.
  2. Heeft u een door ons gemaakte nieuwsbrief template? Ook deze voorzien we met plezier van responsive design. Hiervoor betaalt u eenmalig €99 (exclusief BTW) voor de individuele aanpassing. Via uw account kan u die eenvoudig aanvragen via de optie „Responsive Design“, wij nemen meteen contact met u op!
  3. Wanneer u een zelfgemaakte template (door u of uw bedrijf) heeft, passen wij deze ook met plezier aan. Dan ontwerpen en programmeren wij uw template voor de editor en optimaliseren deze ineens met responsive design. Voor de programmering van de template betaalt u eenmalig €349 (exclusief BTW) en voor de aanpassing in responsive design €99 (exclusief BTW). Ook deze twee opties kan u gemakkelijk boeken in uw account via de opties „HTML-nieuwsbrief template“ en „Responsive design“. Wij nemen dan contact met u op!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>