Home »  Functies » Geautomatiseerde nieuwsbrieven » Transactionele e-mails

Transationele e-mails versturen

Beschikbaar in het STANDARD pakket

Onze nieuwsbrief software is van alle gemakken voorzien. Met Newsletter2Go verzendt u doelgericht en heel eenvoudig transactionele e-mails naar de juiste ontvanger op het juiste moment.

  • Welkomstmails, registratiebevestigingen, verlaten winkelwagen e-mails en reactivatie-mails
  • Eenvoudig via een REST API koppelen
  • Verzending over een gewhitelist verzendsysteem
  • Automatisch aangemaakte realtime rapporten
  • De Newsletter2Go software bevat geen rechten en is reclamevrij
Transactionele e-mails

Transactionele e-mails automatisch verzenden, hoe werkt dat precies?

Voor veel toepassingen is het nuttig en zeer effectief om zogenaamde transactionele e-mails te versturen. Onder transactionele e-mails verstaan we individuele e-mails die aan afzonderlijke ontvangers worden verzonden, afhankelijk van een bepaalde trigger of klantgedrag en geactiveerd door bepaalde gebeurtenissen. Wanneer u gebruik maakt van transactionele e-mails is het belangrijk dat deze direct of zo snel mogelijk bij de ontvanger arriveren, aangezien ze over het algemeen erg tijdgevoelig zijn.

Er zijn veel toepassingen die gebruikt kunnen worden voor transactionele e-mails. Enkele klassieke voorbeelden zijn:

  • Registratie e-mails
  • Verlaten winkelwagen e-mails
  • Reactivatie-mails
  • Aankoopbevestigingen
  • Wachtwoord herstel e-mails
  • Notificatie e-mails
  • Lidmaatschap vernieuwingse-mails
  • App extensie e-mails

De lijst van alle manieren waarop u transactionele e-mails kunt versturen is zeer uitgebreid. Door het juiste gebruik van transactionele e-mails kunt u op een snelle en effectieve manier meer omzet genereren. Dit is niet alleen voor e-mailmarketing voor e-commerce, maar ook in alle andere industrieën die online activiteiten uitvoeren. Wanneer u op het juiste moment de juiste inhoud verstuurt, is de kans op een hoge openratio en een uiteindelijke conversie veel hoger dan bij klassieke e-mailmarketing.

Bij het verzenden en aanpassen van transactionele e-mails zijn meestal zowel het marketingteam als de programmeurs in het bedrijf betrokken. De inhoud van de e-mails wordt in veel bedrijven door het marketingteam samengesteld en later door hetzelfde team beheerd en geoptimaliseerd. Dit betekent dat iemand uit het marketingteam actief de transactionele e-mail zal aanpassen en de medewerkers in teams nieuwsbrieven zullen samenstellen. De marketing verantwoordelijke zal tevens de tekst invoegen en de afbeeldingen in de transactionele e-mail aanpassen. Dit kan eenvoudig worden gedaan met de nieuwsbrief editor van Newsletter2Go.

Hiervoor meldt u zich het eerst aan in uw Newsletter2Go account. Als u nog niet over een Newsletter2Go account beschikt, dan kunt u deze gratis en vrijblijvend aanmaken. Importeer vervolgens de contacten en begin dan met het maken van uw mailing. Klik hiervoor op “Mailings” en dan “Transactiemail”. Ook voor transactionele e-mail campagnes bieden we verschillende sjablonen die u eenvoudig kunt gebruiken en naar wens aanpassen. Voeg uw eigen tekst en afbeeldingen toe.

Nadat de e-mail klaar is gaan de programmeurs aan de slag. Met de behulp van de Newsletter2Go REST API, kunnen zij de eerder gemaakte transactionele e-mail versturen, precies dan wanneer de actie of trigger plaatsvindt. Voor programmeurs is het belangrijk dat de implementatie eenvoudig en zonder veel inspanning kan worden opgezet. En dat is bij Newsletter2Go precies het geval, helemaal wanneer gebruik wordt gemaakt van de handige API voorbeeld implementaties. Hier leest u meer over in het blogartikel over de technische uitvoering van transactionele e-mails. Voor PHP-ontwikkelaars zijn er tevens concrete voorbeelden voor de GitHub API beschikbaar die kunnen worden gebruikt voor het installeren van de API-implementatie.

Transactionele e-mails in de praktijk

Realtime rapporten na iedere transationele e-mail

Natuurlijk ziet u na het versturen van transactionele mailings ook direct een realtime rapport van het succes van de verzonden e-mail. Hiervoor gaat u in het Newsletter2Go dashboard naar “Rapporten” en dan “Automation” of roept u de statistieken eenvoudig met behulp van de API op. Om een zinvolle evaluatie te verkrijgen is het belangrijk dat in de eerste stap slechts één mailing wordt gemaakt die vervolgens naar steeds nieuwe ontvangers wordt verzonden. Hiermee maakt u een zogenaamde container voor de transactie e-mail, waaraan geleidelijk meer en meer ontvangers worden toegevoegd.

De voordelen van transactionele e-mails

  • Eenmaal opzetten, daarna enkel wanneer nodig de transationele e-mails aanpassen
  • Automatische verzending via de REST API
  • Altijd op het beste moment de e-mail verzenden
  • Het klantencontact met weinig inspanning inderhouden
  • Uw conversies effectief zien groeien

Newsletter2go verwendet Cookies, um Ihnen den bestmöglichen Service zu gewährleisten. Wenn Sie auf der Seite weitersurfen stimmen Sie der Cookie-Nutzung zu. Ich stimme zu.